طرز تهیه دسر شکلاتی با بیسکویت پتی بور قالبی + عکس مراحل

طرز تهیه دسر شکلاتی با بیسکویت پتی بور

 

دسر ها یکی از پیش غذا های بسیار خوشمزه هستند که شما می توانید برای مهمانی و تولد تهیه کنید. اما شما می توانید این دسر فوق العاده لاکچری و جدید را با طعم و مزه عالی و بیسکویت پتی تهیبه کنید و به عنوان دسر حتی یک کیک خوشمزه برای مهمانی و دورهمی خود از شب قبل اماده کنید و سرو کنید. این دسر برای طرفداران طعم شکلات می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر شکلاتی با بیسکویت پتی بور را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه دسر با نشاسته و بیسکویت

 

مواد لازم (قسمت بیسکویتی)

شکر۱/۳ پیمانه
بیسکویت پتی بور۱ بسته و نصفی
شیر۱ پیمانه سر خالی
کره۱۰۰ گرم
پودر کاکائو۳ ق غذا خوری
پودر گردو یا پسته و بادام به دلخواه۱/۲ لیوان

مواد لازم برای قسمت شکلاتی

شکلات تخته ای۲۵۰ گرم
خامه صبحانه۴۰۰ گرم
پودر نسکافه۳ ق چای خوری
آب داغ۳ ق چای خوری
پودر ژلاتین۲ ق غذا خوری
آب سرد۳ ق غذا خوری

 

همچنین ببینید: طرز تهیه دسر پان اسپانیا

 

طرز تهیه دسر شکلاتی با بیسکویت پتی بور

مرحله اول: مخلوط کردن مواد کراست

ابتدا به یک قالب گرد ۲۰ سانتی نیاز دارید و بعد پودر کاکائو و شکر را باهم ترکیب کنید و هم بزنید تا گلوله های پودر کاکائو گرفته شود و بعد کره و شیر را اضافه کنید و هم بزنید و روی حررات قرار دهید تا کره ذوب شود و بعد زیر شعله را خاموش کنید و بگذارید تا خنک شود.

مرحله دوم: تهیه لایه بیسکویتی

در ادامه باید بیسکویت پتی را که داخل غذاساز یا ۱۲۳ یا داخل نایلون ریخته و پودر کنید و با مغزیجات به دلخواه ترکیب کنید و به مخلوط فوق اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا خمیر شکل شود و بعد کف و اطراف قالب مورد نظر را با فویل بپوشانید و مواد را مانند تصاویر کف و اطراف قالب بزنید و با لیسک صاف کنید و داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و کرم مخصوص شکلاتی را در مرحله بعد حاضر کنید.

مرحله سوم: تهیه کرم شکلاتی

در ادامه باید شکلات تخته ای را رانده کنید به همراه با خامه روی حرارت ذوب کنید نسکافه را در آبجوش حل کنید ژلاتین هم در آب سرد حل کرده و بنماری کنید. وقتی شکلات و خامه یکدست شد نسکافه و ژلاتین حل شده را اضافه کنید این مواد کمی که خنک شد و غلیظ شد داخل مواد بیسکویتی بریزید و در یخچال به مدت شش ساعت تا خوب خودشو بگیرد بعد به کمک فویل از قالب خارج کنید روی دیس مورد نظر قرار دهید و به دلخواه با میوه تزیین کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه دسر عربی

 

فوت و فن های دستور تهیه دسر شکلاتی با بیسکویت پتی بور

  1. برای بن ماری کردن ژلاتین ابتدا داخل آب سرد بریزید و زمانی که اسفنجی شد روی حرارت کتری قرار دهید و هم بزنید تا ذرات ژلاتین از بین برود یا برای ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید.
  2. می توانید این دسر را داخل لیوان تک نفره نیز تهیه کنید.
  3. می توانید از ترکیب شکلات تلخ و شیرین به دلخواه استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه دسر موزی

از
1
دیدگاه