شیرینی مربایی مخصوص عید نوروز به روش قنادی ها

شیرینی مربایی مخصوص عید

 

شیرینی های عید بسیار خاص و خوشمزه هستند و بیشتر شیرینی خشک هستند زیرا شیرینی های خشک ماندگاری بسیاری خوبی دارند. اما یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه شیرینی مربایی می باشد که از یک خمیر ساده تهیه می شود و شیرینی روی هم قرار می گیرند و بین شیرینی با مارمالاد هویج یا مارمالاد سیب که طرز تهیه آن را در آموزش های قبلی به شما یاد دادیم پر می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی مربایی مخصوص عید را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیرینی نخودچی

 

مواد لازم

آرد قنادی۲ لیوان
پودر قند۱/۲ لیوان
روغن جامد یا صاف خانگی۳/۴ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱/۲ ق چای خوری
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
عسلبرای مرطوب کردن شیرینی
ترافل یا پودر پسته، خلال بادام یا کنجدبرای تزیین شیرینی
مارمالاد یا بریلوبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شیرینی کشمشی

 

طرز تهیه شیرینی مربایی مخصوص عید

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید روغن جامد را یک بار ذوب کنید و در دمای محیط قرار دهید تا خودش را بگیرد تا روغن صاف خانگی داشته باشید. همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک یک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید.

مرحله دوم: هم زدن پودر قند

در ادامه باید پودر قند و روغن صاف خانگی را داخل کاسه ریخته و با همزن برقی یا دستی خوب مواد را هم بزنید تا کرمی رنگ و یکدست شود و بعد تخم مرغ و وانیل را نیز اضافه کنید و برای ۲ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر

آرد و بیکینگ پودر را باهم ترکیب و سه بار الک کنید و به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا خمیر جمع شود دقت کنید اصلا نباید از دست برای ورز دادن خمیر استفاده کنید و گرنه به روغن افتاده و خراب می شود. خمیر باید در نهایت نرم و لطیف باشد.

مرحله چهارم: پخت شیرینی مربایی مخصوص عید

در ادامه خمیر را بین دو نایلون با قطر نیم سانت باز کنید و با کمک قالب شیرینی مربایی کاتر بزنید و داخل سینی فر یا تابه قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ یا داخل تابه با دمکنی و شعبه پخش کن از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه تا زیر شیرینی ها کمی تغییر رنگ دهد. برای تزیین باید لایه روی را با عسل رقیق شده مرطوب کنید و داخل مغز بزنید و بعد وسط شیرینی را مارمالاد یا بریلو به دلخواه بزنید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی مربایی مخصوص عید

  1. اگر خمیر خیلی شل بود مجاز هستید کمی آرد با قاشق اضافه کنید.
  2. پودر قند و آرد را از قبل الک کنید.
  3. اگر خمیر را ورز دهید شیرینی ها بعد از پخت خشک مش وند.
  4. شیرینی ها را داخل ظرف درب دار نگهداری کنید.
  5. بگذارید تا شیرینی خنک شود وب عد از سینی جدا کنید.
  6. برای پخت در توستر از قبل گرم شده باید دما را روی ۱۶۰ به مدت ۱۲ دقیقه تنظیم کنید.
از
2
دیدگاه