طرز تهیه حلوا هویج با آرد گندم خوشمزه و خوشرنگ + نکات طلایی

 

طرز تهیه حلوا هویج با آرد گندم

 

اگر دوست دارید یکی از خوشمزه ترین حلوا های هویج را تهیه کنید این رسپی را دنبال کنید. حلوای هویج یکی از حلوا های خوشرنگ و مجلسی به حساب می آید و اگر همه نکات پخت را رعایت کنید در نهایت یک حلوای لطیف و نرم خواهید داشت. این حلوا بافت خوبی دارد و مناسب ماسوره زدن و شما می توانید برای مجالس و ختم یا ماه مبارک رمضان این حلوا برای سفره های افطار خود تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا هویج با آرد گندم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا زعفرانی

 

مواد لازم

هویج پوست گرفته۵۰۰ گرم حدود ۶ تا ۷ عدد متوسط
شکر۳۰۰ گرم ۱/۵ لیوان
گلاب۱۰۰ گرم نصف لیوان
آب۱۰۰ گرم ۱/۲ لیوان
آرد۱۵۰ گرم معادل ۱ لیوان
زعفران۲ ق غذا خوری
پودر هلنوک ق مربا خوری

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوای زنجبیلی

 

طرز تهیه حلوا هویج با آرد گندم

مرحله اول: آماده سازی و پخت هویح

ابتدا باید همه مواد را به کمک یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. هویج را پوست بگیرید و خرد کنید و به همراه کمی آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا پخته و نرم شود سپس آبکش کنید.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

آرد گندم را الک کنید و داخل تابه بریزید و روی حرارت ملایم برای ۱۵ دقیقه باید مداوم تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود و کمی تغییر رنگ دهد دقت کنید وقتی بوی خوش آرد بلند شد از روی حرارت بردارید و الک کنید و دوباره داخل تابه بریزید.

مرحله سوم: میکس کردن مواد

در ادامه باید هویج پخته شده را به همراه شکر و آب و گلاب داخل میکسر یا ۱۲۳ بریزید و خوب مواد را میکس کنید اگر مخلوط کن یا میکسر ندارید می توانید هویج ها را رنده یا له کنید و با مواد هم بزنید تا مخلوط شود.

مرحله چهارم: تهیه حلوا هویج با آرد گندم

در ادامه روغن را به آرد اضافه کنید و هم بزنید و برای ۳ دقیقه آرد را داخل روغن سرخ کنید و بعد ترکیب هویج مرحله قبل را اضافه کنید و هم بزنید و در انتها زعفران و پودر هل را نیز اضافه کنید و شروع به همزدن حلوا کنید تا جایی که حلوا جمع شود و زمانی که آب اضافه حلوا تبخیر شد و حلوا گهواره شد حلوای هویج با ارد گندم حاضر شده است و داخل دیس بکشید و به دلخواه تزیین کنید یا می توانید داخل تارت یا ماسوره بزنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلوا با شیره انگور

 

فوت و فن های دستور پخت حلوای هویج

  1. الک کردن آرد باعث می شود که حلوا در انتها گلوله نشود.
  2. هویج را بعد از پخت بگذارید تا سرد شود و اصلا نباید آب داشته باشد.
  3. به حلوای هویج زیاد زعفران نزنید رنگ و طعم را خراب می کند.
  4. اضافه کردن پودر هل زیاد باعث تلخی می شود.

 

همچنین ببینید: تزیین حلوا

از
2
دیدگاه