طرز تهیه کمپوت سیب بدون شکر رژیمی و برای افراد دیابتی

طرز تهیه کمپوت سیب

 

کمپوت ها یکی از روش های نگهداری از میوه مورد علاقه شما هستند. کمپوت سیب بدون شکر یکی از کمپوت های بسیار خوشمزه است که دیگر نیازی به شکر ندارید و برای کسانی که در رژیم غذایی هستند یا دچار قند هستند بهترین گزینه می باشد زیرا از عسل برای تهیه این کمپوت استفاده می شود. شما می توانید به دلخواه از سیب زرد یا قرمز استفاده کنید و این کمپوت عالی را در خانه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کمپوت سیب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کمپوت آناناس

 

مواد لازم

سیب۱ کیلوگرم
عسل۵ ف غذا خوری
آب۴ لیوان
پوست لیمو ترش یا خود لیمو۱ ق مربا خوری
گلاب۲ ق غذا خوری
زعفرانبرای رنگ دهی کمپوت

همچنین ببینید: طرز تهیه کمپوت گلابی

طرز تهیه کمپوت سیب بدون شکر

مرحله اول: آماده سازی سیب

ابتدا باید سیب مورد نظر را که فرقی ندارد از سیب زرد یا قرمز استفاده می کنید پوست بگیرید و به اندازه دلخواه برش بزنید، می توانید به صورت اسلایسی یا حلقه ای برش بزنید و کنار دست خود یک آب سرد قرار دهید و هر سیبی را که برش می زنید داخل آب سرد قرار دهید تا سیاه نشود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید یک قابلمه را بردارید و آب و عسل را بریزید و هم بزنید و بعد پوست لیمو را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید بهتر است از قابلمه لعابی یا تفلون استفاده کنید و سیب ها را از داخل آب در آورده و داخل شربت در حال جوش بریزید.

مرحله سوم: پخت سیب

در ادامه باید دقت کنید که ترکیب آب و عسل روی سیب ها را بگیرید و حالا باید زمان دهید تا سیب داخل شهد پخته شود و در اواسط پخت برای عطر بهتر گلاب اضافه کنید و بعد از نیم ساعت چک کنید و اگر سیب ها پخته بود شعله را خاموش کنید.

مرحله چهارم: پخت کمپوت سیب

حالا آب کمپوت را نگاه کنید اگر دوست دارید آب زیاد باشد می توانید از روی حرارت بردارید اگر دوست دارید غلیظ باشد سیب ها را جدا کنید و بگذارید تا شهد غلیظتر شود سپس بعد از سرد شدن داخل شیشه تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کمپوت توت فرنگی

فوت و فن های دستور پخت کمپوت سیب بدون شکر

 

  1. این کمپوت به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده نهایت تا یک هفته داخل یخچال باقی می ماند و اگر کمپوت شما بعد از یک هفته باز ماند می توانید داخل فریزر قرار دهید و هر موقع خوساتید چند ساعت زودتز از فریزر خارج کنید.
  2. افزودن کمی زعفران باعث خوشرنگ شدن می شود و می توانید چند عدد دانه هل نیز اضافه کنید.
  3. دوستان یه روش هم هست می توانید شهد کمپوت را غلیظ تر کنید و موقع استفاده کمی یخ و آب داخل کمپوت بریزید تا غلظت شربت داخل کمپوت میزان کنیدبا روش شهد غلیظ زمان بیشتری می توانید کمپوت را داخل یخچال قرار دهید.

 

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کمپوت انجیر

از
1
دیدگاه