طرز تهیه حلیم با جو پرک و گوشت کشدار و خوش طعم

طرز تهیه حلیم با جو پرک

 

حلیم یکی از آش های سنتی ما ایرانی ها می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و این بار قرار است با جو پرک این آش خوشمزه را به شما یاد دهیم که بسیار لعاب دار و مقوی است و شما می توانید به دلخواه با گوشت دنده یا مرغ یا بوقلمون تهیه کنید و برای اقطار یا صبجانه های خود تهیه کنید و از خواص خوب جو پرک بهرمند شوید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلیم با جو پرک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه آش شله قلمکار

 

مواد لازم

گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
جو پرک۳ لیوان
پیاز۱ عدد
نمکبه مقدار لازم
دارچین و کنجدبه دلخواه

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلیم با بلغور گندم برای ۴ نفر

 

طرز تهیه حلیم جو پرک

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برای تهیه این حلیم شما به جو پرک نیاز دارید و آن را باید برای نیم ساعت تا ۱ ساعت خیس کنید. در ادامه پیاز را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر با کمی کره یا روغن تفت دهید تا سبک شود.

مرحله دوم: پخت گوشت

در ادامه باید گوشت را به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ گوشت تفییر کند و بعد جو پرک خیس خورده را به همراه آب جوش و نمک اضافه کنید و درب قابلمه را بردارید و ابتدا شعله را زیاد کنید تا به جوش بیاید و بعد شعله را کم کنید و برای ۴ ساعت با شعله ملایم زمان دهید تا گوشت پخته شود و جو حسابی له شود، می توانید برای سریع تر شدن کارها از زودپز استفاده کنید.

مرحله سوم: ریش کردن گوشت

در ادامه گوشت پخته شده را از حلیم خارج کنید و ریش کنید و حالا باید حلیم یا همان جو پخته را داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید تا لعاب دار شود یا از گوشتکوب برقی استفاده کنید نیمی از گوشت ریش شده را با کمی از حلیم مخلوط کنید و هم بزنید تا گوشت باز شود و این کار را چند بار انجام دهید و یک باره گوشت ریش شده را اضافه نکنید زیرا باز کردن آن سخت می باشد.

مرحله چهارم: تهیه حلیم جو پرک

در ادامه باید گوشت ها را کامل بریزید و مرتب هم بزنید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا حلیم کاملا جا افتاده و کشدار شود و زمانی غلیظ شد از روی حرارت بردارید و داخل کاسه بکشید و روی آن به دلخواه کمی کنجد و دارچین بپاشید و به دلخواه با شکر یا نمک سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلیم بادمجان

 

فوت و فن های دستور پخت حلیم جو پرک

  1. اگر عجله دارید از زودپز استفاده کنید تا در ۱ ساعت حلیم داشته باشید.
  2. هم زدن در انتهای پخت حلیم بسیار مهم است.
  3. می توانید کمی دارچین به در انتها و موقع پخت به حلیم بزنید.
  4. اگر میکسر ندارید می توانید جو را له نکنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلیم با مرغ

از
1
دیدگاه