طرز تهیه خوراک بادمجان با مرغ (غذای جدید نونی) با قارچ

طرز تهیه خوراک بادمجان با مرغ

 

خوراک ها همیشه بهترین گزینه برای زمانی می باشد که شما می خواهید یک غذای فوری ولی خوشمزه تهیه کنید. این خوراک خوشمزه بادمجان و مرغ یکی از بهترین گزینه ها می باشد. شما می توانید از آب نارنج یا لیموترش برای چاشنی این خوراک استفاده کنید و کنار نان تازه و سبزی یا ترشی به دلخواه میل کنید. این غذای خوشمزه به روش های مختلفی تهیه می شود و شما می توانید به دلخواه از سبزیجات مختلف داخل آن استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خوراک بادمجان و مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه کشک بادمجان

 

مواد لازم

بادمجان۲ عدد
پیاز۱ عدد
سینه مرغ۱ عدد
قارچ۶ عدد
آبلیموبه مقدار لازم
رب گوجه۱ ق غذا خوری
گوجه فرنگی۲ عدد
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، زردچوبهبه مقدار لازم

 

همچنین ببینید: طرز تهیه حلیم بادمجان

 

طرز تهیه خوراک بادمجان و مرغ

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت مکعبی ریز یا درشت به دلخواه خرد کنید و داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا بماند بعد آبکشی کنید و بشورید و خشک کنید. به همراه روغن کمی تفت دهید تا نرم و طلایی شود و کنار قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

در ادامه سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت مکعبی خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و کمی تفت دهید و بعد روغن و زردچوبه را به پیاز بزنید و تفت داده تا سبک شود و حالا مرغ خرد شده را به همرا هادویه های گفته شده اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن قارچ

در ادامه باید تفت دهید تا رنگ مرغ حسابی تغییر کند و بعد قارچ های شسته شده و اسلایس شده را به همراه ۱ ق غذا خوری آبلیمو برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ اضافه کنید و تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده شود.

مرحله چهارم: تهیه خوراک بادمجان و مرغ

در ادامه باید رب گوجه را اضافه کنید و تفت دهید تا خامی رب گرفته شود و بعد گوجه فرنگی ها رنده شده یا پوره شده را اضافه کنید و در نهایت بادمجان های سرخ شده را نیز بیفزاید و با مواد حسابی ترکیب کنید تا یکدست شود و بعد به همراه نان تازه سرو کنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه بادمجان شکم پر

 

فوت و فن های دستور پخت خوراک بادمجان و مرغ

  1. می توانید از کمی آب نارنج برای چاشنی استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید از گوجه نگینی شده یا گیلاسی نیز استفاده کنید.
  3. این غذا به آب احتیاج ندارد و باید با شعله کم پخته و جا افتاده شود.
  4. به دلخواه می توانید از سیب زمینی نگینی شده یا سرخ شده نیز استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه خورش قیمه بادمجان

از
2
دیدگاه