طرز تهیه نان پنبه ای در ایرفرایر(سرخکن بدون روغن) ساده و سریع

طرز تهیه نان پنبه ای در ایرفرایر

 

ایرفرایر یا همان سرخکن های بدون روغن نسل جدیدی از فر های کم جا و بسیار کاربردی هستند که شما می توانید داخل آن ها انواع غذا ها و نان ها را تهیه کنید زیرا هم زودتر تهیه می شود  بافت بهتری دارد. شما می توانید این بار یک نان پنبه ای و نرم و لطیف را در سرخکن بدون روغن خود تهیه کنید و برای افطار و یا صبجانه این نان خوشمزه را سرو کنید. مقدار شکر کاملا دلخواه است و می توانید به دلخواه کم و زیاد کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان پنبه ای در ایرفرایر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان بربری

 

مواد لازم

شیر ولرم۱ لیوان (۲۰۰ میلی لیتر)
نمک۱ ق غذا خوری
شکر۱ ق غذا خوری
خمیرمایه۱ ق مربا خوری (۵ گرم)
آرد۲.۵ پیمانه
کره۲ ق غذا خوری (۴۰گرم)
عسلبرای رومال

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان روغنی تابه ای

 

طرز تهیه نان پنبه ای در ایرفرایر

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید یک ظرف بزرگ را بردارید آرد را بریزید وسط مواد را گود کنید و داخل ان شکر و خمیرمایه و شکر و نمک را بریزید و مواد را با کمک یک قاشق چوبی مخلوط کنید ( استفاده از قاشق فلزی باعث افت کیفیت خمیر می شود). وقتی مواد جمع شد کره هم دمای محیط را اضافه کنید.

مرحله دوم: استراحت

در ادامه مواد که جمع شد باید شروع به ورز دادن خمیر کنید که یکی از مهم ترین قسمت های تهیه نان می باشد خمیر را خوب برای ۱۰ دقیقه با دست ورز دهید یا از استند میکسر برای ورز دادن استفاده کنید و خمیر را به شکل توپ در بیاورید و روی ظرف را پوشانده و برای ۱ ساعت استراحت دهید.

مرحله سوم: چانه گرفتن خمیر

در ادامه باید خمیر را به ۸ چانه مساوی تقسیم کنید و خوب گرد کنید. داخل سرخکن خود یک کاغذ روغنی قرار دهید و چانه ها را به شکل دلخواه داخل آن بگذارید و برای نیم ساعت دیگر مجدد به خمیر ها استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت نان پنیه ای در سرخکن

در ادامه باید روی نان ها را با زرده و کمی شیررومال کنید و کنجد بپاشید و برای ۱۵ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه بگذارید تا پخته شود و می توانید بعد از سرخ شدن یا پختن برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی شود و بعد از فر خارج کنید و روی نان ها به دلخواه کمی عسل رقیق شده بزنید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان خانگی با آرد گندم

 

فوت و فن های دستور پخت نان پنبه ای در سرخکن بدون روغن

  1. می توانید در فر نیز با دمای ۱۸۰ درجه بگذارید تا پخته شود.
  2. اگر از سلامت خمیر مایه خود اطلاع ندارید می توانید ان را با شکر و شیر ابتدا عمل بباورید و بعد به کل مواد اضافه کنید.
  3. این خمیر کاملا نرم و پنبه ای است و می توانید بین چانه ها از شکلات یا مربا نیز استقاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان شیرمال شیرین

از
1
دیدگاه