طرز تهیه نان شیرمال با شیره انگور نرم و پنبه ای با خمیرمایه

نان شیرمال با شیره انگور

 

عطر نان خانگی در فضای خانه فوق العاده می شود مخصوصا اگر یک نان سالم با کمک شیره انگور یا شیره خرما تهیه شود. خمیر این نان بسیار خوش قلق است و شما می توانید خییل ساده ان را تهیه کنید و به دلخواه به شکل های مختلف بپیچید و این نان خوشمزه را برای صبحانه یا عصرانه یا در ایام ماه مبارک رمضان تهیه کنید. نان شیرمال با شیره انگور فوق العاده طعم خوبی دارد و برای کسانی که منع مصرف شکر دارند گزینه خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان شیرمال با شیره انگور را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان شیرمال شیرین

 

مواد لازم

شیر ولرم۲ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
خمیرمایه۱ ق غذا خوری
نمک۱ ق مربا خوری
آردحدود ۶ لیوان
شکر۳  ق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
شیره انگور۳ ق غذا خوری
پودز کاکائو۱ ق چای خوری

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان جو برای افراد دیابتی

 

طرز تهیه نان شیرمال با شیره انگور

مرحله اول: عمل آوری خمیرمایه

ابتدا باید ۱ لیوان از شیر دستور را که دمای ولرم دارد داخل ی کاسه بزرگ ریخته و شکر و خمیرمایه را اضافه کنید و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کف کند و عمل بیاید و بعد مابقی شیر و روغن اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه سفیده را از زرده جدا کنید و سفیده را افزوده و زرده را برای رومال کنار قرار دهید. نمک و آرد را باهم ترکیب کنید و هم بزنید و شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جایی که خمیر کم کم جمع شود و بعد خمیر را به شکل توپ در بیاورید و در جای گرم به مدت ۱ ساعت زمان دهید تا حجیم شود.

مرحله سوم: پیچیدن خمیر

بعد از ۱ ساعت حجم خمیر را با دست بگیرید. خمیر را به ۸ تا ۱۰ چانه مساوی تقسیم کنید و بین هر لایه نان مقداری شیره انگور و پودر کاکائو قرار دهید و گرد کنید یا می توانید هر چانه را به شکل مستطیل باز کنید و روی آن شیره انگور و کمی پودر کاکائو بپاشید و رول کنید و با چاقو برش بزنید و می توانید به صورت ساده یا حلقه کنید.

مرحله چهارم: پخت نان شیرمال با شیره انگور

حالا باید نان های که به شکل دلخواه با شیره انگور پر کردید داخل سینی قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه دیگر استراحت دهید و در این زمان زرده را با کمی شیر بزنید و روی نان ها رومال کنید و کنجد بپاشید. و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان جو

 

فوت و فن های دستور پخت نان شیرمال با شیره انگور

  1. می توانید مواد را نصف کنید.
  2. خمیر را می توانید به هر شکلی که دوست دارید رول یا گرد کنید.
  3. آرد را بیش از اندازه نزنید و چسبندگی خمیر را با ورز دادن بگیرد.

 

همچنین ببینید: خواص و مضرات شیره انگور

 

 

از
1
دیدگاه