طرز تهیه نان کاراکوی ترکی فوق العاده نرم و خوشمزه با روش ساده

طرز تهیه نان کاراکوی

 

تهیه نان در خانه کار بسیار ساده و راحتی می باشد ولی باید یک سری نکات را رعایت کنید تا نان با کیفیتی داشته باشد بهتر است برای تهیه نان از آرد های سبک مثل فانتزی استفاده کنید تا بافت نهایی نان نرم شود ولی می توانید از آرد گندم نیز استفاده کنید. اما نان کاراکوی یک نان فوق العاده ساده است و گزینه خوبی برای صبحانه و عصرانه یا میان وعده بچه ها در مدرسه می باشد و اصالت ترکی دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان کاراکوی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان شیرمال شیرین

 

مواد لازم

آرد۵۰۰ گرم ۴ تا ۵ پیمانه
آب گرم۱۰۰ میلی لیتر حدود ۱/۲ پیمانه
نمک۱ ق چای خوری سر پر
کره یا مارگارین۲۵۰ گرم
مخمر فوری۱۰ گرم معادل ۱ ق غذا خوری
تخم مرغ۲ عدد (یکی از زرده ها برای رومال نان)
شکر۲ ق غذا خوری

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان بربری

 

طرز تهیه نان کاراکوی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید مخمر را عمل بیاورید برای این کار آب گرم و شکر و مخمر را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا عمل بیاید دقت کنید دقت کنید دمای آب بسیار مهم است اگر انگشت را داخل آن بزنید نباید انگشت بسوزد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید نمک و تخم مرغ کامل به همراه یک سفیده (زرده را برای رومال کنار قرار دهید) اضافه کنید و هم بزنید و کم کم آرد اضافه کنید تا خمیر شکل بگیرید و زمانی که خمیر قابل ورز دادن بود باید کره هم دمای محیط و نرم شده را نیز اضافه کنید و خوب مواد را ورز دهید تا نرم و لطیف شود و بعد خمیر را به شکل توپ در بیاورید و در یک کاسه بگذارید و روی کاسه را پوشانده و برای ۲ ساعت در محیط گرم استراحت دهید تا حجیم شود.

مرحله سوم: پخت نان کاراکوی

بعد از ۲ ساعت باید پف خمیر را با دست بگیرید و از خمیر گلوله های یکدست برداشته و سطح آن را خوب صاف کنید و داخل سینی فر از قبل چرب شده قرار دهید و روی نان ها را با با زرده و کمی شیر مخلوط شده رومال کنید و برای این که روی نان ها خط ایجاد شود از هر ابزاری مانند چنگال استفاده کنید و خط انداخته و برای ۱۵ دقیقه دیگر داخل سینی استراحت دهید و سینی را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ بگذارید تا پخته شود. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان پیتا

 

فوت و فن های دستور پخت نان کاراکوی

  1. بیش از اندازه آرد اضافه نکنید زیرا باعث سفت شدن خمیر می شود و بهتر است با ورز دادن چسبندگی خمیر را کم کم بگیرید.
  2. اگر از مخمر فوری استفاده می کنید می توانید به صورت مستقیم با مواد مخلوط کنید.
  3. می توایند به دلخواه داخل نان ها از شکلات یا مربا استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان جو

از
1
دیدگاه