طرز تهیه نان شیرین در ماهیتابه فوری و ساده بدون خمیرمایه

طرز تهیه نان شیرین

 

پخت نان در منزل یکی از لذت بخش ترین کار ها می باشد که شما می توانید در منزل انجام دهید. نان شیرین بدون نیاز به خمیرمایه و بیکینگ پودر یکی از روش های ساده برای تهیه یک نان خانگی می باشد که کمی شیرین است و گزینه خوبی برای افطار می باشد و شما می توانید به دلخواه خود کمی زعفران به خمیر اضافه کنید تا خوشرنگ شود. برای پخت این نان نیازی به فر ندارید و می توانید خیلی ساده داخل تابه این نان را پخت کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان شیرین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان بربری

 

مواد لازم

شیر۹۵ گرم ( تقریبا نصف پیمانه)
شکر۳۰‌ گرم (۳ ق غذا خوری)
روغن مایع۱۰ گرم (۱ ق غذا خوری)
زعفران دم کرده۱ ق غذا خوری
آرد سفید۱۷۵ گرم (۱ پیمانه و ۱/۳ پیمانه)

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان روغنی تابه ای

 

طرز تهیه نان شیرین تابه ی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید داخل یک کاسه شیر و شکر و روغن مایع و زعفران دم کرده را به میزان دلخواه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود و بعد باید کم کم شروع به اضافه کردن آرد کنید مقدار آرد تقریبی شاید برای شما بیشتر یا کمتر آرد مصرف شود.

مرحله دوم: ورز دادن خمیر

به قدری آرد اضافه کنید که خمیر وسط کاسه جمع شود و روی یک سطح را آردپاشی کنید و خمیر را برای ۸ دقیقه ورز دهید تا کاملا نرم و لطیف شود و بهتر است بجای اضافه کردن آرد چسندگی خمیر را با ورز دادن بگیرید یا می توانید داخل غذاساز با تیغ خمیرزن یا همزن بریزید و برای چند دقیقه هم بزنید.

مرحله سوم: باز کردن خمیر

در ادامه باید خمیر را به چند چانه مساوی تقسیم کنید و هر چانه را را روی سطح آرد پاشی شده به صورت خیلی نازک با کمک وردنه باز کنید و بدین ترتیب همه خمیر ها را باز کنید و داخل یک پارچه قرار دهید تا خشک نشود.

مرحله چهارم: پخت نان شیرین

در ادامه یک تابه را روی حرارت قرار دهید تا داغ داغ شود و بعد خمیر باز شده را داخل تابه قرار دهید و صبر کنید برای چند دقیقه تا پف کند و روی نان حباب ایجاد شود و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود و بدین ترتیب همه نان ها را تهیه کنید و داخل پارچه قرار دهید تا نرمتر شود. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان شیرمال شیرین

فوت و فن های دستور پخت نان شیرین

  1. از پیمانه استاندارد آشپزی یا لیوان فرانسوی استفاده کنید.
  2. آرد را باید کم کم و با احتیاط اضافه کنید تا خمیر خیلی خشک نشود و چون رطوبت آرد ها باهم متفاوته ممکن است کمی بیشتر یا کمتر آرد بخواهد.
  3. حتما خوب هم بزنید تا شکر داخل شیر حل شود و بعد آرد را اضافه کنید.
  4. زمان پخت برای هر طرف نان ۳ الی ۴ دقیقه می باشد.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان کشمشی

از
1
دیدگاه